[Video] Giliran Afdlin Shauki Pula Dihentam Kerana Mempermainkan Isu Tudung .. Namun Respond Afdlin Shauki Buat Tukang Kecam Terdiam

Belum lagi reda tentang isu neelofa buat pelancaran produk muslimah beliau di Zouk baru baru ini yang dikatakan mempergunakan nama ISLAM untuk melariskan produk kini giliran Afdlin Shauki pula menempah nama di bibir netizen dengan menggunakan isu yang sama.

Rata rata netizen seperti biasa menghentam afdlin shauki kerana memperlekehkan tudung untuk muslimah semata mata untuk mempromosikan produk beliau sendiri. Apa yang beliau buat adalah dengan memuat naik 1 video konon cara tutorial untuk memakai tudung jenama MIASARA di restoren beliau sendiri Comedy Planet, Jalan Ampang.

Didalam video tersebut menunjukkan Afdlin Shauki dan beberapa lelaki serta wanita mempergayakan tudung MIASARA dan dia dan beberapa lelaki membuat cara cara memakai tudung.

Caption Afdlin Shauki di INSTAGRAM menimbulkan kontroversi?

“afdlinshaukiofficial – pelancaran Telekung Miasara aka ‘tudung transformer’ by @_bobbyafdlinshauki_ di @afdlinscomedyplanet sebab sewa hallnya murah tp ari ni mak sy xikut sebab nk layan drama pkl 7.. tudung ini sgt fleksibel, boleh digayakan semahunya & ditransform menjadi telekung utk bersolat.. abaikan 3 model tu sebab budget burst kat sewa hall..yela aku nk jual tudung bkn org.. tiada kena mengena dgn yg hidup atau yg jual tudung.”

SAKSIKAN VIDEO DI BAWAH

Antara Kecaman Netizen terhadap video tersebut di laman instagram Afdlin Shauki

@azimphttnak – tanya sedikit DATO AFDLIN @afdlinshaukiofficial apa hukum nya seseorang lelaki memakai menyerupai pakaian wanita?dan apa tujuaan sebnar?adakah itu simbolik satu kajian,satu hinaan atau satu seseorang semoga.terasa?

@master_coach.atkins – Knp x miasara je yg pakai hijab? Kn manis anak dara Datuk klau berhijab?

@izat_tarmizi – @afdlinshaukiofficial menyerupai wanita? Aku tak tau la part mana yang wanita dkt abg afdlin, aku tgk pn nk termuntah kalau dia pakai tudung, taktau la takut taste ko dkt pmpuan mcm tu @abe.hanif10 , hahahhahhaha

Selepas video viral ini mendapat tontonan hampir 189,000 view di instagram, beliau memuat naik 1 lagi video tentang tudung MIASARA tetapi dalam keadaan biasa. Video kedua beliau hanya menerima hampir 14,000 tontonan sahaja di INSTAGRAM
VIDEO KEDUA AFDLIN SHAUKI

PENJELASAN AFDLIN SHAUKI PASTI BUAT ANDA TERKEJUT

Selepas beberapa jam memuat naik kedua dua video tersebut dan Afdlin Shauki mula menerima banyak kritikan demi kritikan kerana mempersendakan produk berasaskan ISLAM dan beliau dikaitkan dengan isu Neelofa yang melancarkan produk muslimah di zouk dia memuat naik 1 lagi video sebagai penjelasan mengapa dia buat begitu.
VIDEO PENJELASAN AFDLIN SHAUKI

Apa yang beliau cuba sampaikan hanya adalah seperti sebuat eksperimen terhadap reaksi penonton di dalam Malaysia samada kita suka cara yang biasa atau cara yang lebih luar dari kotak. Apa Afdlin Shauki katakan dalam video ada kebenarannya. Jadi fikir fikirkan …  /GedebakViral

Kredit: ngonyelngonyel

Video: mstar